Skabt af en krise

Som iværksættere er corona-krisen en hård tid. Det måtte vi se i øjnene da vi helt tilbage i starten af året satte os for, at nu ville vi springe ud som iværksættere – og åbne et keramikstudio på Vesterbro.

Efter at have bestilt materialer, indbetalt depositum og snart brugt hele vores indskud for endelig at kunne tjene nogle penge, lukkede verden ned.

Det betød, at vi måtte skynde os ud af lejekontrakten, afbestille så meget, vi kunne – og omtænke konceptet.

Sådan opstod KERAMIK TO GO konceptet. Ved at lade folk bestille online, afhente hos os, og skabe keramikken selv derhjemme, slippede vi for at være afhængige af at kunne tilbyde et lokale der faldt under myndighedernes restriktioner.

Samtidig var der rigtig mange mennesker, der sad i karantæne derhjemme og manglede noget at tage sig til, som ikke indebar at læse nyhedsstrømmen på telefonen.

At arbejde med keramik er en langsom proces som indebærer, at man har mulighed for at koble mentalt af og holde en pause. En tankegang vi har forstørret op til at omhandle livets pauser generelt. En tankegang, der går godt i spænd med dét, coronakrisen har gjort ved vores samfund: tvunget os til at stoppe op.

For os formåede vi at vende vores største svaghed: at vi ikke kunne samles i et keramikværksted – til en styrke. En filosofi vi nu har implementeret som en kerneværdi i vores brand.

Vi håber, at der generelt i samfundet bliver taget dristige beslutninger på baggrund af coronakrisen, som får os til på længere sigt at leve bedre, langsommere og mere bæredygtigt.


Share this post: